JOUS057 Media Management (5 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Language and Communication Studies
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään mediajohtamiseen sekä tutkimuksellisena että ammatillisena alana. Opintojaksolla käydään läpi keskeisiä mediajohtamisen käsitteitä ja teorioita sekä media-alan toimintamalleja ja käytäntöjä erityisesti digitaalisessa ympäristössä.
Suoritustavat
Kontaktiopetus, projektityö, muut kirjalliset tehtävät
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen kurssin tapaamisissa ja kurssin tehtävien suorittaminen suhteessa osaamistavoitteisiin. Kurssilla noudatetaan 80 % läsnäolovelvollisuutta.
Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään kurssilla.
Learning outcomes
Opiskelija
- tuntee mediajohtamista sekä tieteellisenä että ammatillisena alana
- ymmärtää mediajohtamisen keskeiset käsitteet, mallit ja teoriat
- pystyy analysoimaan mediayhtiöiden strategisia valintoja erityisesti digitaalisessa ja monialustaisessa ympäristössä
- osaa soveltaa tietoa mediajohtamisen ja mediatyön kehityskuluista ja käytännöistä.
- tuntee mediajohtamista sekä tieteellisenä että ammatillisena alana
- ymmärtää mediajohtamisen keskeiset käsitteet, mallit ja teoriat
- pystyy analysoimaan mediayhtiöiden strategisia valintoja erityisesti digitaalisessa ja monialustaisessa ympäristössä
- osaa soveltaa tietoa mediajohtamisen ja mediatyön kehityskuluista ja käytännöistä.
Additional information
Suositus ajoituksesta: 4. tai 5. vuosi (pelkästään maisteriohjelmassa opiskeleville 1. tai 2. vuosi)
Literature
- Küng 2017. Strategic Management in the Media: Theory to Practice
- Malmelin & Villi (toim.) 2015. Mediajohtaminen – näkökulmia uudistuvaan media-alaan
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item