ITKP102 Programming 1 (6 cr)

Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Information Technology
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Rakenteisen ohjelmoinnin perusteet. Johdatus algoritmeihin ja ongelmanratkaisuun. Perustietorakenteet, niiden käyttäminen ja soveltaminen. Tietokoneohjelman suunnittelu, kirjoittaminen C#-kielellä, ja virheiden jäljittäminen. Harjoitustyönä kukin opiskelija toteuttaa oman pelin hyödyntäen Jypeli-kirjastoa. Myös lukuisissa viikkotehtävissä tutkitaan peleistä tuttuja ongelmia.

Suoritustavat

Suoritustapa 1: riittävästi demotehtäviä, harjoitustyö, debuggausnäyte, tentti.
Suoritustapa 2: Muuten sama kuin tapa 1, mutta ei tenttiä, ja vähintään 5 demopistettä joka kerta, mukaan lukien 2 pistettä tähtitehtävistä. Arvosana on tällöin enintään 1.
Suoritustapa 3: debuggausnäyte, harjoitustyö + loppukoe.
Suoritustapa 4: Muut opettajan kanssa etukäteen sovitut tavat.

Arviointiperusteet

Kokeen pistemäärä määrää kurssin arvolauseen. Demotehtävistä ja luentoaktiivisuudesta voi saada
lisäpisteitä. Samoin erityisen vaativasta harjoitustyöstä.

Learning outcomes

Kurssin lopussa opiskelijan odotetaan osaavan 1) selittää rakenteisen ohjelmoinnin ja olio-ohjelmoinnin perusperiaatteet 2) löytää yksinkertaiseen ongelmanratkaisuun sopivat algoritmit, tietotyypit ja tietorakenteet 3) suunnitella ja toteuttaa pienimuotoinen tietokonepeli hyväksikäyttäen C#-kieltä ja Jypeli-ohjelmointikirjastoa.

Additional information

Huomioithan, että kurssin työmäärä on n. 15h per viikko. Lisätietoja työmäärän jakautumisesta kurssin kotisivulta.

Description of prerequisites

Tietokoneen peruskäytön hallinta. Ei edellytä aiempaa ohjelmointitaitoa.

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item