HISA611 Pedagogy of History (4 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of History and Ethnology
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään historian opettamiseen liittyviin kysymyksiin.
Suoritustavat
Kontaktiopetuksena suoritettava kurssi tai itsenäinen työskentely (kirjatentti tai essee). Avoimessa yliopistossa itsenäinen työskentely (kirjatentti).
Arviointiperusteet
Kontaktiopetuksena järjestettävällä kurssilla 80% osallistuminen ja ryhmätehtävät. Itsenäisessä työskentelyssä kirjallinen esseesuoritus tai kirjatentti. Avoimen yliopiston opiskelijoille kirjatentti itsenäisenä työskentelynä.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
-ymmärtää historiallisen ajattelun kerroksellisuutta
-tunnistaa historian opettamisen tutkimuksellisen pohjan
-on perehtynyt johonkin historian opettamiseen liittyvään erityiskysymykseen
-ymmärtää historiallisen ajattelun kerroksellisuutta
-tunnistaa historian opettamisen tutkimuksellisen pohjan
-on perehtynyt johonkin historian opettamiseen liittyvään erityiskysymykseen
Study materials
Kirjatenttinä suorittaessa valitaan kaksi teosta seuraavasta listasta.
Literature
- Stearns, Peter, Seixas, Peter, Wineburg, Sam (toim.), Knowing, Teaching and Learning History: National and International Perspectives (2000)
- Veijola, Anna, Pedagogisen ajattelun kehittyminen aineenopettajankoulutuksessa: tutkimus suoravalituista historian opettajaopiskelijoista (2013)
- Seixas, Peter & Morton, Tom, The Big Six Historical Thinking Concepts (2013)
- Wineburg, Sam, Historical Thinking and Other Unnatural Acts (2001)
- Arthur, James & Phillips, Robert (toim.), Issues in History Teaching (2000)
- Barton, Keith C. & Levstik, Linda, Teaching History for the Common Good (2013)
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Method 2
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item
x
Unpublished assessment item