CAMM5120 Religion (3 cr)
Study level:
Other studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Kokkola University Consortium Chydenius
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
- perusopetuksen opetussuunnitelma: evankelis-luterilaisen uskonnonopetuksen opetussuunnitelma sekä kuntakohtaiset opetussuunnitelmat
- Raamatun ja kristillisen dogmatiikan keskeiset kohdat
- uskonnonopetuksen työtavat ja didaktiset kysymykset
- kirkkovuosi uskonnonopetuksen runkona
- yhteistyö paikallisseurakuntien kanssa
Suoritustavat
18 t kontaktiopetusta ja 63 t opiskelijan omatoimista työskentelyä.
Osallistuminen lähiopetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää uskonnonopetuksen luonteen ja on omaksunut myönteisen ja arvostavan asenteen opetettavaa ainetta kohtaan
- hallitsee oppiaineen perusasiat ja tuntee lapsen uskonnollisen ja eettisen kehityksen pääpiirteet, oppilaiden elämänkysymykset ja niiden merkityksen kasvuprosessissa sekä kykenee soveltamaan tätä tietoa opetuksessaan ja sen jatkuvassa kehittämisessä
- kykenee suunnittelemaan ja toteuttamaan oppilaan elämänkysymyksistä nousevia autenttisia, ongelmakeskeisiä, oppilasta motivoivia ja oppilaan ajattelua kehittäviä oppimisympäristöjä.
- ymmärtää uskonnonopetuksen luonteen ja on omaksunut myönteisen ja arvostavan asenteen opetettavaa ainetta kohtaan
- hallitsee oppiaineen perusasiat ja tuntee lapsen uskonnollisen ja eettisen kehityksen pääpiirteet, oppilaiden elämänkysymykset ja niiden merkityksen kasvuprosessissa sekä kykenee soveltamaan tätä tietoa opetuksessaan ja sen jatkuvassa kehittämisessä
- kykenee suunnittelemaan ja toteuttamaan oppilaan elämänkysymyksistä nousevia autenttisia, ongelmakeskeisiä, oppilasta motivoivia ja oppilaan ajattelua kehittäviä oppimisympäristöjä.
Literature
- Iivonen & Paulanto (toim.) 2017. Uudistuva uskonnon opetus.
- Luodeslampi & Nevalainen (toim.) 2007. Opetan uskontoa alakoulussa.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item