APEA525 Different Interpretations of Teacherhood (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
opettamisen ja ohjaamisen teoriat erityisesti aikuisoppimisen näkökulmasta
opettajan erilaiset roolit ja tehtävät
opettajuuden eettiset kysymykset
Suoritustavat
Oppimistehtävät ja lukupiirityöskentely. Lukuvuosittaiset mahdolliset muutokset ilmoitetaan opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
hahmottaa keskeisiä opettamisen ja ohjaamisen teorioita sekä niiden keskinäisiä yhteyksiä
hahmottaa opettamisen ja oppimisen prosessien keskinäistä riippuvuutta ja dynamiikkaa
soveltaa teoreettista tietämystään opettajuudesta tilanteen vaatimalla tavalla
hahmottaa keskeisiä opettamisen ja ohjaamisen teorioita sekä niiden keskinäisiä yhteyksiä
hahmottaa opettamisen ja oppimisen prosessien keskinäistä riippuvuutta ja dynamiikkaa
soveltaa teoreettista tietämystään opettajuudesta tilanteen vaatimalla tavalla
Study materials
Seuraava kirjallisuus sekä muu opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali (artikkelit ja e-kirjat):
Literature
- NUMMENMAA, A.R. & LAUTAMATTI, L. 2004. Ohjaajana opinnäytetöiden työprosesseissa. Tampere: Tampere University Press.
- VAN MANEN, M. 1998. Tact of teaching. New York: State University of New York Press.
- JARVIS, P. 2006. The theory and practice of teaching. Lontoo: Routledge.
- BROOKFIELD, S. 2006. The skillful teacher: on technique, trust, and responsiveness in the classroom. San Francisco: Jossey-Bass.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item