APEA520 Individual and Communal Dimensions of Adult Learning (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
oppimisen ja ohjaamisen teoriat erityisesti aikuisen oppijan näkökulmasta
oppimisen yksilölliset ulottuvuudet (oppimisen neurologinen perusta, tunteet, sanaton tieto, yksilöllinen kokemushistoria)
oppimisen yhteisölliset ulottuvuudet (pedagoginen suhde, vertaisryhmä, ryhmäilmiöt)
Suoritustavat
Oppimistehtävät ja lukupiirityöskentely. Lukuvuosittaiset muutokset ilmoitetaan opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
hahmottaa keskeisiä aikuisen oppimisen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymistapoja sekä niiden välisiä yhteyksiä
hahmottaa oppimisen yksilöllisten ja yhteisöllisten ulottuvuuksien keskinäistä riippuvuutta ja dynamiikkaa
soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja ohjaus- ja opetustilanteisiin
hahmottaa keskeisiä aikuisen oppimisen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymistapoja sekä niiden välisiä yhteyksiä
hahmottaa oppimisen yksilöllisten ja yhteisöllisten ulottuvuuksien keskinäistä riippuvuutta ja dynamiikkaa
soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja ohjaus- ja opetustilanteisiin
Study materials
Seuraav kirjallisuus sekä muu opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali (artikkelit ja e-kirjat):
Literature
- ILLERIS, K. 2009. Contemporary theories of learning. Learning theories…in their own words. Lontoo: Routledge.
- DRISCOLL, M. 1994/2004/2013. Psychology of learning for instruction. Boston: Allyn and Bacon.
- NUMMENMAA, L. 2010. Tunteiden psykologia. Helsinki: Tammi.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item