APEA511 Personalized Teacherhood and Teacher Practicing I (5 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

HOPS oman oppimisprosessin käsikirjoituksena
opetuksen suunnittelun peruskysymykset
pedagogiikan, andragogiikan ja didaktiikan väliset yhteydet ja jännitteet
oppimisen ja osaamisen arviointi
itse- ja vertaisarviointi, palaute

Suoritustavat

HOPS, oppimistehtävät, Syyssäröt l. opetuksen ja ohjauksen havainnointi (35 t), kontaktiopetusta (10 t). Lukuvuosittaiset muutokset ilmoitetaan opetusohjelmassa.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
hahmottaa oppimisprosessin vaiheita ja opettajan/ohjaajan roolia oppimisen tukijana
suunnitella, toteuttaa ja arvioida opetus- tai ohjaustilanteen
valita tarkoituksenmukaiset opetus- tai ohjausmenetelmät erilaisten oppijoiden tarpeisiin
antaa rakentavaa ja kannustavaa palautetta oppijoille
tunnistaa omat kehittymistarpeensa ja –tavoitteensa aikuiskouluttajana
arvioida omaa toimintaansa andragogiikan periaatteisiin perustuen
arvioida kriittisesti sekä aikuiskoulutuksen käytänteitä että omia ennakkokäsityksiään niistä

Study materials

Muu opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali (artikkelit ja e-kirjat).

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item